Ofis ve iş yerlerimiz, vaktimizin çoğunu harcadığımız ve en az evimiz kadar vakit geçirdiğimiz yerlerdir. Bu sebeple düzenine ve temizliğine en çok dikkat etmemiz gereken yerlerden birisi de buralardır. Muhtemelen hiç kimse kirli ve dağınık bir ortamda çalışmak istemez. Çok tozlu işlerde bile örneğin bir mobilya imalat atölyesinde bile yapılan işin hemen akabinde ortamdaki tozlar hemen temizlenir. Bu işi yapanlar temizliğin ne kadar önemli olduğunu bilirler.
Temizlik, kirin ve fazla materyalin ortamdan uzaklaştırılması olarak kısaca özetlenebilir. Ofis ve iş yerlerimizin temizliği de sağlıklı bir çalışma atmosferi için gereklidir. Bu ofis ve işyeri son derece modern dizayn edilmiş bir yer olabileceği gibi montaj ve tamir işlerinin yapıldığı bir atölye olabilir. Her iki durumda dikkat edilmesi gerekilen en temel şey ofis ve iş yeri temizliğidir. Ofis ve iş yerlerinin temizliği yazıcı gibi ortak kullanılan materyaller ile lavabo gibi ortak kullanılan mekânlar öncelikli olmak üzere kişisel çalışma masaları, bilgisayarlar, raflar ve dosya dolapları gibi oldukça geniş yelpazede tutulmalıdır. Çünkü bu alanların her hangi birinde yaşanacak aksaklık dolaylı olarak diğerlerini de etkileyecektir.
Ofis ve iş yeri temizliğinde yapılan araştırmalara göre en çok dikkat edilmesi gereken yerler ortak kullanım alanlarıdır. Çünkü bu tür ortamlar birçok kişi ile etkileşimli olduğu için potansiyel hastalık riski de o kadar fazla olacaktır. Temizlik sadece enfeksiyonlara karşı koruyu bir tedbir olmasının yanı sıra psikolojik etkisi ve iş motivasyonu açısından da oldukça önemlidir. İş verimliliği üzerine çalışan bir Amerikan danışmanlık firmasının kamuoyuna sunduğu raporda son iki yılda işten ayrılanların ayrılma sebepleri olarak üçüncü sırayı iş yerinin çalışmaya elverişli olmamasına sebep olan temizlik faktörü gösteriliyor. Ayrıca İngiltere’de işten ayrılma sebebi ile kurum ve personel arasında süren davada mahkeme, iş yerinin temizliğinin yetersiz olduğu için personeli haklı buluyor. Bu sebeple temizlikte oldukça önemli bir etken olarak karşımıza çıkıyor.
İş yeri ve ofis temizliği açısından bir diğer etmen de kişisel çalışma masaları ve araçlarıdır. Bu araçlar bilgisayar, çizim masası gibi nesneler olabilir. Bir personelin iş saatinin neredeyse tamamının buralarda gerçekleştiği düşünülürse bu ortamda mevcut olan toz ve her hangi bir kirin çalışmaya ne kadar engel teşkil edeceği de düşünülebilir. Ayrıca dosya dolapları, yerler, camlar tüm masa ve sandalyeler de ofis ve iş yeri temizliğinin olmazsa olmazlarındandır. Temizlik sadece sağlık açısından düşünülmemeli sağlığın psikolojik etkinliği de göz önünde bulundurulmalıdır. Ayrıca İş yeri ve ofis temizliği müşteriyle girdiğiniz interaktif etkileşimde ilk itibar sağlayacağınız şey olacaktır. Müşteriyi tozlu ve kirli bir ortamda karşılamak istemeyeceğiniz gibi, temiz ve düzenli bir iş yerinin özenilmiş etkisinin de müşteride bırakacağı imajı göz ardı etmemelisiniz. Temiz ve düzenli bir çalışma ortamı pozitif başarı için en temel gerekliliktir.